Hva er webanalyse?

Når du har et nettsted, en kampanjesite eller en app, er det ikke bare kjekt å vite litt om du får besøk og hvor de kommer fra. Det er veldig viktig å måle digitale signaler om berøringspunktene i kundereisen tiltrekker seg den riktige målgruppen og at innholdet og funksjonene de presenteres for ikke skaper friksjon.

Webanalyse kan utføres ved flere ulike anledninger:

・før og etter lansering av nytt nettsted
・implementering av nye funksjoner
・lansering av kampanjer eller nye produkter og tjenester

Ha en god sporingsstrategi

Det du får ut av dataene dine blir gjerne ikke bedre enn det du sender inn. Med god forretningsforståelse, strategisk og teknisk implementering av datasporing blir det lettere å hente ut verdifull innsikt av dataene dine.

Den beste innsikten får du kombinerer webanalyse med brukerinnsikt og å kombinere ulike datasett for å oppdage sammenhenger og potensielle muligheter.

Webanalyser og god sporingsstrategi i kundereisen er en viktig brikke også i blant annet Inbound Markedsføring.

Visuelle og alltid oppdaterte rapporter

Visualisering av data hjelper å forstå sammenhenger bedre. Gjennom tett samarbeid utformer vi rapporter du kan bruke for å optimalisere din arbeidsinnsats, eller som markedssjefen kan bruke i ledermøter for å se på resultater og ta gode beslutninger.

Rapportene vil være dynamiske, slik at du kan hente ut dagsferske rapporter eller få dem sendt automatisk på e-post.

Dette kan vi hjelpe deg med

・Webanalyse
・Sporingsstrategi og implementering
・Digitale kampanjer
・Kurs
・Rapportering