Hva er leadsgenerering?

Et lead kan defineres som en potensiell kunde som har vist interesse for produktet eller tjenesten din ved å besøke nettsiden din, laste ned innhold eller fylle ut et skjema. Leadsgenerering er dermed prosessen hvor du tiltrekker deg fremmede til nettstedet ditt og får dem til å legge igjen sine kontaktdata. Aller helst ønsker vi kontaktene direkte inn i ditt CRM-system – som håndterer alle kunderelasjonene dine, som for eksempel HubSpot.

Hvorfor bør bedriften din drive med leadsgenerering?

De seneste årene har det skjedd en voldsom digitalisering av kjøpsprosessen, også innen business-to-business. Bedriften din bør dermed prioritere å kommunisere med personer som tatt initiativ til å lære mer om bedriften din og det du tilbyr. Disse er trolig i en aktiv kjøpsprosess og er derfor mer mottakelige for et selgende budskap når de blir kontaktet. Leadsgenerering er en viktig del av Inbound Marketing som i stor grad handler om å tilby potensielle kunder relevant og nyttig innhold på rett stadium i sin kundereise. Gjennom strukturert og planlagt markedsføring og innholdsproduksjon til til dine nettsider, vil du være i stand til å vite hvilken informasjon kundene dine leter etter og levere i henhold til dette.

Dette kan vi hjelpe deg med:

Leadsgenerering kan føre til økt antall innkommende henvendelser med økt kvalitet, og dermed økt omsetning og bedre resultatet. Hovedmålet er å skape relevant trafikk.

Vi kan hjelpe deg med alle aspekter ved leadsgenerering:

Strategi for din leadsgenerering
・Produsere innhold til de ulike delene av kundereisen
・Oppsett av kampanjesider
・Opplæring i smarte verktøy
・Oppsett av sporing og måling