Innsikt og analyse

Når du trenger å ta riktige valg for kunde- og brukeropplevelsen i dine digitale kanaler vil våre innsikt- & analysetjenester gi deg innsikt i sammenhenger som du ikke har sett og/eller oppfattet til nå, og du vil få konkrete råd for hvordan du kan gå frem for å forbedre kunde- og brukeropplevelsen til virksomheten din.

Innsikt er ferskvare - vi hjelper å holde din relevant og oppdatert.

Har du stilt deg noen av disse spørsmålene?

  • Hvordan henger kundeopplevelsen sammen på tvers av kanaler, og hvordan kan vi jobbe med å forbedre den?
  • Hvordan kan du posisjonere deg i nye markeder med bruk av riktig markedsstrategi?
  • Hvilke data kan vi bruke som beslutningsgrunnlag?
  • Hvilke tiltak bør vi gjøre organisasjonsmessig for å forbedre kundeopplevelsen?
  • Hvilke tiltak bør vi gjøre teknologisk for å forbedre kundeopplevelsen?
  • Hvordan kan vi oppnå økt synlighet hos våre målgrupper?
  • Hvordan er mine målgrupper sine beslutnings/kjøpsreiser?

Etabler et referansepunkt

Labs har laget et evalueringsverktøy som identifiserer hvor langt selskapet ditt er kommet innen det å jobbe kundesentrisk.

Slik jobber vi for å finne svarene

Consulting

Kundeorientering krever at virksomheten er i stand til å orientere seg mot kunden, og klarer å prioritere de riktige aktivitetene.



Gjennom våre innsikts- og analysetjenester hjelper vi med å forstå hvor klar organisasjonen er, hvordan teknologien støtter virksomheten, samt lønnsomhet knyttet til kundeorientering: 
- Vi hjelper med modenhetsanalyser for organisasjon og teknologi (readiness-analyser), og omsetter disse til tiltaksområder og beslutningsunderlag for videre arbeid.
- Vi bistår også med investerings- og lønnsomhetsanalyser som gir grunnlag for å prioritere kunderettede utviklingstiltak.

Tjenestedesign og UX

For å skape gode kundeopplevelser i digitale kanaler er det avgjørende å forstå mennesker, organisasjoner og behov. Med riktig innsikt utvikler vi konsepter og tjenester som treffer målgruppen i ditt marked. Våre innsikts- og analysemetoder henter det beste fra design thinking, sprint og lean ux og fokuserer på de riktige brukergruppene som gir ønsket effekt for din forretning. Vi ser nye sammenhenger og muligheter i møte med brukerne. Hvem er de? Hva trenger de? Hva forventer de?

Markedsføring og datavisualisering

Dine markedsføringsaktiviteter gir deg et verdifullt datagrunnlag. Bruk av digitale flater gir deg løpende data på hvordan dine målgrupper reagerer på din kommunikasjon.
Når personvern og markedsføring blir mer og mer utfordrende, fokuserer vi på bruk av riktig kunde- og markedsdata opp mot bedriftens mål og kommunikasjon. Slik kan vi bruke data til å justere dine strategier, så du kan forbedre kundeopplevelsen og dine kunders beslutningsprosesser.
Visualiserer du og bruker din markedsføringsinnsikt riktig, kan du bli mer spisset og relevant, som igjen skaper større verdi for dine kunder.

Noen av tjenestene vi leverer som grunnlag til god innsikt er:

Modenhetsanalyse
Investering- og lønnsomhetsanalyser
Konkurrentanalyse
Interessentanalyse
Kundereisekartlegging
Webanalyse
Brukertesting
Intervju og observasjon

Søkeordsanalyse
Sosiale medier-analyse
SEO-analyse
Konverteringsoptimalisering
Evaluering av datasporing
Visualisering av data

Sjekk ut flere av våre prosjekter

Strategi og organisasjon
Teknologi og utvikling

Å skape verdi på nye måter

Som del av et strategisk arbeid med å utvikle nye inntektsstrømmer, besluttet Fjordkraft å lansere en markedsplass. Gjennom markedsplassen vil Fjordkraft skape verdi for sine kunder og for selskapet.

Les mer om løsningen her

Digital markedsføring
Innsikt og analyse

Merkevare- og omdømmebygging i en internasjonal bransje

Digitale, kommersielle markedsføringsstrategier har ikke vært så utbredt innen logistikkbransjen som i en del andre bransjer. Men Wallenius Wilhelmsen leder an!

Les mer om løsningen her