Innsikt og analyse

Hva om du bruker dataene dine til å ta beslutninger om det som kommer, i stedet for å kun se tilbake på det som har vært? I Labs jobber vi kontinuerlig med innsikt og analyse for å kunne påvirke fremtiden.

Se hele bildet

Kartlegg kundereisen, Forskjellen på brukeropplevelse, kundeopplevelse, merkeopplevelse. Har du nok innsikt til å løse de riktige problemene? Og hvordan vet du at du løser de riktige problemene?

Vi fokuserer på de riktige brukerne som gir ønsket effekt for din forretning. Hvem er de og hva trenger de? - og hva trenger de egentlig? Å forstå mennesker, organisasjoner og behov er første del av jobben. Vi skaffer oss denne innsikten ved å analysere data og prate med brukerne og de som er tettest på dem. 


Forstå nåsituasjonen
Vet du egentlig hva kundene dine opplever og har behov for? Ved hjelp av strategisk kompetanse og forretningsforståelse kan vi bidra til å avdekke dårlige kundeopplevelser og manglende samsvar mellom ønsket situasjon og nåsituasjonen. Sammen kan vi lage et veikart til forbedring, og legge grunnlaget for at innsikt og data blir styrende for både innovasjons- og beslutningsprosesser.

Utnytt teknologien

Uten riktige data har vi liten mulighet for å analysere eller lære. Første trinn i å skaffe innsikt er å samle relevante data. Labs hjelper med å automatisere og sette opp innsamling av data fra forskjellige kilder og gjøre disse tilgjengelige med verktøy som Google BigQuery.

Når data er på plass, kan vi sette opp og trene algoritmer basert på innsamlede data. Her benytter vi gjerne BigQuery ML som på en enkel og kraftig måte, lar oss bygge modeller som setter bedriften i stand til å gjøre eksperimenter som kan gi økt innsikt og grunnlag for bedre beslutninger.

Ved å kombinere kraften fra Google Analytics og/eller Google Marketing Platform, Google BigQuery (og BigQuery ML) kan vi øke sjansen for at markedsføringsbudsjettet blir brukt mot målgrupper som har størst sannsynlighet for å bli kunder.

Kombiner kvalitative og kvantitative data

Kenneth her? Vi har i mange år jobbet med å analysere på tvers av kvalitativ og kvantitativ blabla

Sjekk ut flere av våre prosjekter

Innsikt og analyse
Digital markedsføring

Merkevarebygging og økt salg

Bergenfest er en musikkfestival som arrangeres hvert år i Bergen. Festivalen produseres og driftes av Bergen Live, som er landets største konsertarrangør utenfor Oslo.

Les mer om løsningen her

Digital markedsføring
Innsikt og analyse

Merkevare- og omdømmebygging i en internasjonal bransje

Digitale, kommersielle markedsføringsstrategier har ikke vært så utbredt innen logistikkbransjen som i en del andre bransjer. Men Wallenius Wilhelmsen leder an!

Les mer om løsningen her

Teamet