UX og tjenestedesign
Teknologi og utvikling

Cutters

Cutters er en drop in frisør-kjede som bygger på tre faktorer: effektivitet, kvalitet og pris. Cutters lanserte våren 2020 en helt ny og utvidet produktserie. 

Utfordring

Hvordan introdusere økt produktkompleksitet og videreføre selvbetjent kjøp i salongene uten å komme i konflikt med kundeløftet: lav pris, effektivitet og hårklipp? Labs fikk muligheten til å hjelpe Cutters med denne problemstillingen ved å lage en kjøpeguide på Ipad-skjerm i salongene.

Strategi/løsning

Brukere av touch-skjermer i offentlige rom føler seg ofte eksponert og blir utrygg når de skal trykke på slike skjermer. Det skal ofte ikke mer til for at de kognitive evnene våre blir redusert og vi står det med konsentrasjonsproblemer og «tunellsyn».

Det er derfor utrolig viktig at brukergrensesnittet for slike løsninger er så enkel som overhodet mulig - med tydelige veier og enkle budskap.


Resultat

Gjennom observasjoner, intervjuer og brukertesting kartla Labs kundereisen og designet en løsning som på enklest mulig vis lar kunden på egen hånd finne frem til riktig produkt og forstå hvordan den selvbetjente kjøpsprosessen foregår.

Vi leverte

Utvikling

UX Design

Måling

Kundereise

Brukertest

Kommunikasjon